22.11.2019

Pelataan D&D:tä: Aikaisemmin tapahtunutta, osa 1



Kerroin aiemmin, että olen alkanut pelata Dungeons & Dragons -fantasiaroolipeliä ja että aion jatkossa kertoa yhden pelikampanjan tapahtumista. Vuoden aikana on kuitenkin ehtinyt tapahtua jo yhtä sun toista, joten koetan nyt nopeasti kerrata tärkeimmät tapahtumat, mitä pelissä on ehtinyt sattua tähän mennessä. Koska asiaa on paljon, olen jakanut postauksen viiteen osaan.

Aikaisemmin tapahtunutta, osa 1: Jokisen käärmekultti

Kaikki alkoi siitä, kun ryhmämme jäsenet tapasivat Mökkyrä-nimisessä majatalossa. Ivor, örkkien parissa koko ikänsä elänyt metsien mies, oli kuullut örkkijohtaja Gorlakilta huolestuttavia uutisia erityisen ilkeästä elävästä kuolleesta. Ivor, epäkuolleiden hartaana vihaajana, oli heti valmis lähtemään tätä petoa surmaamaan.

Samaiseen majataloon oli päätynyt myös nuori ihmisnainen, Lily, ja hänen kanssaan puolihaltia-mies Aramil ja ihmismies Lazarus, sekä lohikäärmesyntyinen erakkomies Vladiv. Mökkyrässä oli myös maalaismies Kelen, joka oli huolissaan Jokisessa asuvasta veljestään, Kalenista. Veljestä kun ei ollut kuulunut mitään pitkiin aikoihin. Ivor epäili, että epäkuolleilla voisi olla jotain osaa asiaan ja päätti että asiaa tulisi tutkia. Lily oli heti valmis lähtemään mukaan ja tämän myötä myös Lazarus ja Aramil lyöttäytyivät ryhmään mukaan. Vladiv, joka oli saapunut Ivorin kanssa samaa matkaa Mökkyrään, oli myös valmis lähtemään seikkailuun muiden kanssa.

Näin siis Ivor, Vladiv, Lily, Lazarus ja Aramil lähtivät Jokiseen. Jokiseen päästyään seikkailijat alkoivat selvittää, mitä uneliaassa maalaiskylässä oikeastaan oli meneillään. He löysivät Kalenin, joka vaikutti olevan ihan kunnossa, mutta käyttäytyi jotenkin kummallisesti, ja tutkivat sen jälkeen kylässä sijaitsevaa raunioitunutta taloa. Autiotalosta löytyi rappuset maan alle ja siellä kolme liskomaista, lihaksikasta hirviötä, jotka hyökkäsivät seikkailijoiden kimppuun. Ankaran taistelun jälkeen seikkailijat onnistuivat surmaamaan hirviöt.

Tämän jälkeen seikkailijat päättivät mennä paikalliseen majataloon yöksi. Yön aikana huppupäiset hahmot onnistuivat kaappaamaan Lilyn, Lazaruksen ja Aramilin. Kolmikko heräsi yön jäljiltä köysissä ankeasta kellarista. Ivor ja Vadiv, tästä mitään tietämättä, menivät aamiaiselle majatalon alakertaan, mutta jossain vaiheessa huolestuivat ystäviensä viipymisestä ja lopulta tajusivat, että nämä olivat poissa. Tutkinnan jälkeen seikkailijat selvittivät, että vangitut sankarit olivat tuon samaisen majatalon kellarissa. Yhteistyöllä he onnistuivat pelastumaan vangitsijoiltaan, mutta vasta kiivaan taistelun jälkeen.

Täpärän pelastautumisen jälkeen seikkailijat onnistuivat saamaan myös hieman tietoja kylän tapahtumista. Kylän asukkaita oli jollain tapaa aivopesty ja tämä tuntui liittyvän jotenkin kylän temppeliin; temppeliin menneet ihmiset tulivat muuttuneina takaisin. Metsässä kylän laitamille asusti kuulemma erakko, joka voisi jollain tapaa liittyä asiaan.

Seikkailijat lähtivät erakon mökille, mutta joutuivat kyläläisten hyökkäyksen kohteeksi. Kiivaassa taistelussa kaatui aikamoinen määrä kyläläisiä sekä Lily. Ryhmän muut jäsenet koettivat kaikkensa elvyttääkseen ystävänsä, mutta mikään ei auttanut. He hautasivat ystävänsä tuolle samalle paikalle, missä taistelu käytiin.

Seuraavana päivänä kun seikkailijat heräsivät aamulla ja saapuivat hautapaikalle, he tapasivat täällä puolihaltia-naisen ritarin sotisopassa ja tämän kääpiö-aseenkantajan, Durinin. Nainen esitteli itsensä Cordeliaksi ja kertoi nähneensä yöllä unen, joka oli johdattanut hänet haudalle. Muutkin seikkailijat muistivat nähneensä oudon unen. Cordelia vakuuttui tästä, että jokin suurempi voima oli johdattanut hänet tänne ja päätti tämän takia auttaa seikkailijoita näiden tehtävässä.

Seikkailijat saivat selville, että mökin erakko ei ollut kylän tapahtumien takana, vaan itse asiassa harmiton druidi. Hän osasi kertoa, että temppeli tosiaan liittyi jollain tapaa tähän kaikkeen, samoin kuin mystinen Explicitus. Seikkailijat lähtivät seuraavaksi tutkimaan temppeliä.

Temppelillä seikkailijat kohtasivat ankaraa vastarintaa, mutta onnistuivat taistelemaan tiensä sisälle. Temppelin viinikellarissa seikkailijat löytävät salaseinän ja tämän takaa kammion, jossa oli ulkoapäin suljettu ovi. He aukaisivat oven ja kuusi liskomiestä ilmestyi oven takaa, kiitollisina pelastajilleen. He kertoivat joutuneensa pahisten vangiksi.

Seikkailijat jatkoivat matkaansa löytämäänsä salatietä pitkin, kunnes päätyivät suureen kammioon. Kammiossa heitä vastassa oli valtaisa käärme, joka paljastui taistelun aikana epäkuolleeksi-nagaksi. Sankarit onnistuivat päihittämään otuksen ja kun he pääsivät takaisin Jokiseen, he huomasivat kyläläisten muuttuneen kaikki ennalleen. Kylän pelastettuaan seikkailijat viettivät hieman vapaa-aikaa ja sen jälkeen lähtivät kohti Harmaalinnan suurta kaupunkia.

Jatkuu osassa kaksi...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti